Egy háztömböt végigérne nálunk a világ leghosszabb, kétcsuklós elektromos busza
A kínai BYD gyártó járműve 27 méteres.
A kínai BYD gyártó járműve 27 méteres.
Az egyik szingapúri egyetem és a Volvo olyan busszal álltak elő, amely nem csak környezetkímélő, sofőr nélkül gyűjti a kilométereket. De nem ám néhány utassal a fedélzeten, közel 80 embert tud egyik pontról a másikra vinni.
A pécsi városi közlekedést lebonyolító vállalat udvarán kivett akkumulátorral állnak a 2014-ben forgalomba állt VDL típusú buszok, miközben a város 40 drága elektromos járművet venne. A közlekedési vállalat szerint a telephelyen álló buszokat csak javítják.
Komolyan kérdésessé vált, hogy egyáltalán ki tud-e adni elég midibuszt az érintett budapesti vonalakra a BKV, miután a csődbe menekülő gyártó felhagyott a kétéves, de rendszeresen elromló buszok karbantartásával.
Egyre több jel utal arra, hogy csődközelben van az Ikarus Egyedi buszgyár, annak ellenére, hogy több szolgáltató is rendelt tőle buszt. Úgy tűnik, ezekre hiába is várnak, mivel egy volt dolgozó arról számol be: a cég leépítésbe kezdett.
Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
A gyártó egy rendeletmódosításra hivatkozva árat emelt, de a megrendelő városvezetés szerint azt nem indokolta meg pontosan, mi okozza a több mint kétmillió forintos buszonkénti költségnövekedést. A buszok eredeti ára rendelkezésre áll, és el is van különítve egy bankszámlán.
A napokban megkezdik az osztrák főváros első önjáró elektromos autóbuszának tesztelését. A sofőr nélküli buszt először a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien leopoldaui garázsában próbálgatják, majd ősztől tesztelik forgalomban. Menetrendszerűen 2019-től szállíthat utasokat.
Rosszul bírják a hideget a BKV alig két éves elektromos buszai, csütörtökön kora délután csak 4 jármű közlekedett a 20-ból.
A jelenlegi tervek szerint 2020-ra Sencsen összes buszát elektromosra cserélnék, amivel rengeteg energiát spórolna meg a város.
A járművek nagy újítása az acél helyett a kompozit váz volt, azonban úgy tűnik, ezzel máris problémák vannak.
Bemutatták a komáromi telephelyű BYD első két járművét. A szóló, városi autóbuszok 12 méteresek.
Soha egyetlen elektromos autó sem tudott még ekkora távolságot megtenni egyetlen feltöltéssel, pláne nem egy busz. Idén már be is veszik az utcákat.
A vízelvezető rendszer, a csúszós burkolat, a meghibásodott mozgólépcső és óra után egy túl szűkre sikeredett buszforduló a következő javítanivaló a felújított Széll Kálmán téren.
Lengyelország azt tervezi, hogy 2025-től évente ezer elektromos autóbuszt gyárt majd.
Húsz darab van belőlük, de jó, ha hatot sikerül bevetni naponta, ilyen párás, hideg időben.
Az Electroad az útburkolatba telepítené az áramellátó rendszert, így a vezeték nélkül tölthető mobilok mintájára lehetne tölteni az autókat és buszokat is.
Egyelőre még csak tesztfázisban vannak a Scania elektromos járművei Svédországban, amelyeknél már nem kell külön csatlakozóval babrálni.
A Catalyst E2 nagyon komoly teljesítményre képes, ami az árában is tükröződik.
A kínai vállalat kezdetben az komáromi ipari park meglévő kapacitásaira támaszkodna, némi bővítéssel kezdené a termelést, de hosszabb távon komoly szerepet szánnak a magyarországi üzemnek.